torstai 7. tammikuuta 2010

Sinisiä ajatuksia

Huomenta!

Tilasin ajan luottokampaajalleni Astridille Otepään Perejuuksuuriin, samalle naiselle joka loihti minulle mitä hauskimman nutturan Kerlin häihin, puhumattakaan kaikkien muiden häävieraiden kampauksista.

Ajattelin ottaa vähän väriä ja hieman klipsasta pisimpiä hiussuortuvia siistimmiksi. Tylsää.

Kun samaan aikaan haluaisin kunnon kokonaisvaltaisen muutoksen päähäni. Lyhyeksi en enää toistamiseen halua hiuksia leikkauttaa, se muutaman vuoden takainen lyhennys on kaduttanut - olen niin tottunut vetämään hiukset siveyden sipulille tai ponihännälle, että pituutta niissä täytyy olla.

Mutta millaiset raidat, olen miettinyt? Mielessäni kummittelee yhä monen monta vuotta sitten näkemäni ilmestys Tallinnan Nõmmen kaupassa, missä näin keski-ikäisen naisen jolla oli UPEAT hiukset: niissä oli sinistä, harmaata, ruskeaa ja punaista raitoina. Niin tyylikäs, ja silti jotain aivan erilaista.

Ja olen alkanut nyt haaveilla sinisistä raidoista. Kaikka muuta, vihreää lukuunottamatta, minulla on nupissa ollutkin. Mutta sinisiä hiuksia ei vielä.

Kampaaja on kello 11.00 ja siihen mennessä pitäisi päättää ryhdynkö siniseksi. Hmh. Houkuttaisi kyllä! Onkohan Astridilla edes sinistä hiusväriä, mietin...

Ei kommentteja: