maanantai 5. tammikuuta 2009

Sateenkaaren alla

Tämä on ns. ’teaser’ – eli houkutin, joka lupaa jotain parempaa tulevaisuudessa tässä blogissa.

Minä lupaan huomenna laittaa blogiini kuvia, jotka saavat teidät – niin toivon – vetämään hetkeksi henkeä. Ihastumaan!

Sillä tänään oli ilmojen puolesta valokuvaukseen päivä, jollaisia en muista monta elämässäni. Ja minulla oli kamera mukanani. Täydellinen päivä!

Sitä paitsi. Näin viime yönä ihmeellisen unen. Voitin Viking Linen risteilyllä vuoden risteilypalkinnon: miljoona euroa puhtaana käteen. Voiton selvittyä kiljahdin niin riemukkaasti, että sekä koirat että Kimmo heräsivät.

Aamulla olin vitivarma, että uni oli hyvä enne. Ja olihan se! Tämä päivä on ollut niin käsittämättömän hurmaava, aurinkoinen, lämmin – ja kylmä – että paremmasta ei ole väliä.

Ja mikä ihmeellisintä, taivaanrannalla on koko päivän minua seurannut valtava, loistava, ihmeellinen, satumainen sateenkaari, minne ikinä meninkin.

Olkaa uskomatta enneuniin! Mutta mitä sanotte näistä kuvista!?








Ja tässä viimeinen kuva sateenkaaresta, joka uskollisena seurasi meitä koko päivän

3 kommenttia:

Kirlah kirjoitti...

Onpa hienoja kuvia. Olisiko tuo nyt se sama haloilmiö, josta olen minäkin kirjoittanut 26.12. Täällä vain ei ole ollut noin hienoa.

Mutta yhtä hyvä enne se varmaan on kuin sateenkaarikin. Toisessa auringonvalo heijastuu sadepisaroista, toisessa jääkiteistä. Kyllä minä enteihin uskon.

Tiina Linkama kirjoitti...

Minä uskon vain hyviin enteisiin.

Pahoja ei ole. Jos on sateinen vuoden ensimmäinen päivä, niin se on vain sattumaa. Mutta jos päivä on aurinkoinen, uskon, että se tarkoittaa, että koko vuodesta tulee hyvä!

Sateenkaari-ilmiö keskellä talvea on minulle aivan uusi tuttavuus. Ja se kesti koko päivän, aamuvarhaisesta illan viimeisiin hetkiin. Aivan uskomaton!

Puuhastan tässä nyt kuvieni kanssa ja yritän saada tämän päivän aikana kokonaisen kuvakansion aikaiseksi.

Mutta ah, tätä valinnan vaikeutta.

Yhtä Sofien valintaa - minkä ottaa, minkä jättää - kun joka kuva henkii talvea ja riemua ja lunta ja aurinkoa, eikä kukaan jaksa katsoa 500 kuvaa.

Mutta sanotaan vielä kerran. Eilen oli tosiaan aivan uskomattoman hieno kuvauspäivä.

Marjattah kirjoitti...

Hesaa kohti ajellessamme äskettäin seurasi kulkuamme kimmeltävä 'halo' hypellen puissa ja taivaalla. Oli mukava muistaa juuri näkemäni Tiinan upeat kuvat ja tietää, että saman taivaan alla liikumme :-)